@ Womans March

Ik zag een muts en die heet pussyhat

Ik zag een muts en die heet pussyhat. Het is bedoeld als symbool van de vrouw en statement tegen Trump. Ik dacht die wil ik ook. Dat heb ik gedurende de hele Women's March Women's gedacht.

 

Toen kwam een mevrouw vrij dicht naast me staan. Ze was aan het frutselen met een muts maar het leek zo vreemd. Ik vroeg me ook af waarom ze zo dicht bij me stond en ze had al een muts op. Ze stond er maar en bleef lekker bezig met haar handjes.

Toen na een tijdje sprak ze tegen me, ze zei “het is vrij groot ik denk niet dat het mij past, vind je het leuk?” Ik “ja”. “Zal ik even proberen of het je past?”. Ze plaatste de muts op mijn hoofd. Ja hoor het past! “dan mag je het hebben” zei ze. Toen pas viel het kwartje bij mij. Ze stond daar het mutsje te haken voor mij. Dat was dus het gefrutsel. Ze liet me een gouden haak zien.

 

Ik heb natuurlijk netjes bedankt maar ik was ook helemaal flabbergasted. Wat lief van haar en ik kreeg de muts die ik wenste. Nu heb ik een muts en die heet pussyhat.

 

 

Gehandicapt en toch actief Platform Gehandicapten Zuidoost, PGZO Caroll Sastro

Orville Breeveld's liedje 'Het beste beloofd' vertaalt door doventolk op #womansmarch

Orville Breeveld's liedje 'Het beste beloofd' vertaalt door doventolk op #womansmarch

Dus gisteren was ik op de WomansMarch. Dat was ik niet zomaar. Mijn doel is om aandacht voor discriminatie van gehandicapten zoveel mogelijk te verspreiden totdat het niet meer nodig is (when?). Daarom hebben wij de verbinding opgezocht met http://www.21maartcomite.nl/

Dit comité staat op tegen Racisme en Discriminatie. WomansMarch idem. Zij hadden ook een duidelijk boodschap over een inclusief Nederland. Ik zag her en der spandoeken waar ook een rolstoel op was afgebeeld. Ze hadden zelfs een doventolk op het podium.

Tot nu toe is de rolstoel het internationale symbool voor alle gehandicapten/minder validen/mens met een beperking (ook de onzichtbare beperking). Maar ook doven en slechthorenden en blinden en slechtzienden. Doch die hebben ook een eigen symbool. Maar ik zeg dit zodat je niet denkt dat we hen met een rolstoelsymbool uitsluiten).

 

Ik was dus met mijn promotiebord op het goede evenement. Uit solidariteit en we zijn toch ‘samen sterk’. Mijn promotie ging over de landelijke demonstratie op 18 maart tegen Racisme en Discriminatie georganiseerd door Comité 21 maart.

 

#agenda22 #staoptegenuitsluiting #womansmarchamsterdam

En verder

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll