Metro 53

22 april 2017

Op 3 mei is er een speciale bijeenkomst ihkv de opheffing van metro 53 rechtsreeks naar CS. Hierbij de flyer. 

Dit is het evenement op Facebook https://www.facebook.com/events/192847127888440/

 

Of ga naar de actiepagina op Facebook

https://www.facebook.com/M53Direct/photos/a.146439299204470.1073741828.146207512560982/196217460893320/?type=3&theater

31 maart 2017

Berend Fraenkel stuurde per mail een krant-artikeltje naar mij over Metro 53. Omdat GVB de route gaat inkorten. Het rijdt dan tot Van De Madeweg. Dus moet je overstappen als je naar CS wil. Nu gaat het door tot CS zonder overstap.

 


Voor gehandicapten/mindervaliden/mensenmeteenbeperking is een overstap extra rot/belastend,  kost ook meer tijd en extra handelingen. Daarom hoop ik dat het niet doorgaat.

Gelukkig ziet onze bestuurscommissie dat nu ook in

http://www.at5.nl/artikelen/167415/politiek-zuidoost-bezorgd-over-inkorten-metro-53

 

Inmiddels weet ik uit eigen ervaring hoe het is om je te moeten verplaatsen met de rolstoel/scootmobiel. Het gaat bijna nooit gepaard zonder zorgen. Het vervelendst vind ik de afhankelijkheid van het busje. En dat komt door al de stress die erbij hoort. Een rit plannen. Komen ze op tijd? Hoe zal de buschauffeur zijn? (ik tref vaak van die paternalistische horken).

 

Om dit allemaal te mijden reis ik liever met de metro en de trein. In Amsterdam verplaats ik me het liefst met de Metro. De metro hoef je niet van te voren te plannen. Soms kan het niet anders dan moet ik met het busje. Met de metro heb ik niet met begeleiders of buschauffeurs te maken. Dan spelen zich andere knelpunten af; het hoogteverschil  van het perron met de vloer van de metro, de drukte in de metro, moet ik achteruit eruit?, red je het om op tijd eruit te rijden? Of erin? doen de liften het? Doch het vermijden van personeel van wie ik afhankelijk word gemaakt, maakt onafhankelijk reizen toch veel aangenamer.

 

Met de trein reis ik ook niet zorgvrij maar over het algemeen zijn de begeleiders een stuk aangenamer dan de buschauffeurs.

 

Nu nog meer stress door overstappen?! Als ik, zo’n stoere vrouw hier al last van heeft, laatstaan de mensen die niet zo gezegend zijn met mijn moed. Laatstaan als ze moeten overstappen.

 


Ronald en ik zijn op 31-3-2017 naar de actiebijeenkomst geweest in No Limit.  Ik heb er dit filmpje opgenomen.

De bijeenkomst was georganiseerd door de SP Amsterdam, Robert Brand en Remine Alberts (je ziet ze in het filmpje).

  

Ook jij kan bijdragen:

·        Mobiliseer voor 3 mei mensen om de petitie te tekenen via internet https://amsterdam.sp.nl/nieuws/2017/03/sp-start-petitie-voor-behoud-metrolijn-53

·        Kom op 3 mei om 14 uur naar het Planetarium - Gaasperplas

·        Mobiliseer mensen om de handtekeningen schriftelijk te zetten. Sluit je daarom aan bij een team van mensen die handtekeningen gaan verzamelen bij de stations

·        Of wil je een stapeltje van de petitie voor je eigen actie, neem dan contact op met metro53sp@gmail.com, Robert Brand of Remine Alberts (je ziet ze in het filmpje)

·        Zoveel mogelijk bekend maken in je netwerk, op je eigen wijze of via internet (je mag ook deze blog doorsturen)

 

Ook in Zuidoost is een actiegroep die zich ermee bezighoudt https://www.facebook.com/M53Direct/?fref=ts

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Remine Alberts (dinsdag, 04 april 2017 00:43)

    Hoi,
    Via jimdo communiceren is voor mij nieuw (ik ben op dit gebied maar al te vaak digibeet, sorry).
    Heel goed dat er zoveel mensen waren gekomen. De routes die Metro53Direct en SP-Amsterdam hebben gekozen zullen samenkomen op 3 mei, als de grote bijeenkomst met GVB zal zijn. Wanneer het zo uitkomt, kan mijn mailadres worden doorgegeven: ralberts@sp.nl. Aan het tekenen van de petitie kan actief worden meegedaan door op 8 en 12 april vanaf 14:00 uur mee te werken. Verzamelen op station Ganzenhoef. Neem contact op met rbrand@amsterdam.nl dan wel met ralberts@sp.nl.
    Hartelijke groet,
    Remine Alberts

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll